.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صرفه جویی ۲۵ میلیون متر مکعبی گاز با کاهش یک درجه ای دمای خانه
مدیر عامل شرکت ملی گاز گفت: اگر یک درجه کاهش دمای خانه را داشته باشیم تقریبا در جمع مصارف کشورمان حدود ۲۵ میلیون متر مکعب گاز صرفه جویی می شود.
صرفه جویی ۲۵ میلیون متر مکعبی گاز با کاهش یک درجه ای دمای خانه

شمال نیوز : امروز در برنامه رادیو آقای چگینی مدیر عامل شرکت ملی گاز ایران ضمن پاسخ به سوالات نکات مختلفی را بیان کردند.

 

سوال: راهکار های مقابله با سرما چگونه است ؟

 

چگینی: استحضار دارید این سرمایی که ما الان داریم واقعا سرمای بی سابقه است و فراگیر و ماندگار در سراسر کشور هستند و اکثر استان های کشور ما الان درگیر این اُفت دما و برودت هوا هستند. به طبع آن مصارف بالا رفته و ما با حداکثر توان تولید خدا رو شکر الان در خدمت مردم عزیزمان هستیم ولی مصارف نسبت به آن پيش‌بينی ها بالاتر هست برای همین مردم عزیزمان باید کمک کنند در این شرایط حساس که خدایی نکرده در بخش هایی از شبکه ما اُفت فشار یا قطعی گاز به وجود نیاد. این رو بایستی همان طور که همیشه مردم عزیز ما کمک کردند به سایر هموطنان که جاهایی که شرایط آنها بسیار سخت تر است الان هم باید پای کار باشند و کمک کنند که این مشکلی که الان است را رفع کنند.

 

خوب طبیعی است فرمودید برای کاهش مصرف در منازل ما که تقریبا بیشتر مصارف مان الان در بخش خانگی تجاری صرف میشه در منازل خوب اگر این دمای منزل و مکانی که دارند استفاده میکنند این را دمای رفاه که بین ۱۸ تا ۲۲ درجه است تنطیم کنند اگر از سه بخاری در چند اتاق استفاده میکنند اگر یه بخاری را هم خاموش کنند برای ما کفایت میکند یعنی هر مشترک ما که الان بیشتر استان ها و شهرستان ها از بخاری استفاده میشود .این ها اگر یک بخاریشان هم کم کنند یا شعله آن را  پایین بیاورند یا خاموش کنند خیلی میتواند به ما کمک کند .

 

اگر در منزل لباس گرم بپوشند بتونند از پرده های ضخیم استفاده کنند و جلوگیری کنه از ورود سرما از پنجره ها  منافذی که مثلا اگر در دارند تبادل انرژی انجام میشه آن جا ها را بگیرند . اگر میروند مسافرت یا جایی طولانی مدت حتما سیستم های گرمایشی خود را خاموش کنند و بعد که آمدند روشن کنند .

 

سوال: چرا برخی شرایط سخت را در نظر نمی گیرند؟

 

چگینی:این را واقعاً باید به فکر هموطن های دیگر باشد انجا خدایی نکرده ما قطعی گاز یا افت فشار نداشته باشیم مخصوصا در استان های شمال شرقی ما واقعا دما پایین است . مشهد دیروز منفی ۱۸ بود .استان های جنوب کردستان اینها منفی ۲۰ منفی ۲۵ درجه بودند خوب خیلی دما پایین است خدایی نکرده اگر ما افت فشار داشته باشیم یا گاز قطع بشه واقعا مردم اذیت میشوند.

 

سوال: این سرما هم ظاهراً جهانی است ؟

 

چگینی:هم آن است هم کشور های همسایه شمالی ما هم آنها هم دچار مشکل شدند و این سرما را دارند آنها هم از نظر تامین گاز دچار مشکل شدند و فراگیر است ولی قطعاً مردم عزیز ما یک مقدار رعایت کنند و جزئی است واقعا خیلی اگر این را رعایت کنند ما مشکل خاصی نخواهیم داشت.

 

الان این هواشناسی را که داریم مباحث مربوط به هوا را پیگیری میکردیم دیدیم تا ۱۰ روز آینده همین شدت سرما وجود داره این نیست که دما برود بالا . وقتی که دما پایین است مصارف ما  بالا تر می رود یعنی هر چه هم حتی ذخیره هم داشته باشیم اینها مصرف میشود و شرایط ما را سخت تر میکند و اینکه مردم عزیز ما قطعاً میتوانند همین کار های کوچیکی که هست هم انجام بشود ما رقم زیادی را میتوانیم در واقع کاهش بدهیم و شاید با یک درجه کاهش دمای خانه را اگر یک درجه کاهش بدیم تقریبا در جمع مصارف کشورمان حدود ۲۵ میلیون متر مکعب گاز صرفه جویی می شود و این ۲۵ میلیون خیلی رقم بالایی است . این ۲۵ میلیون می تواند خیلی جاها را کمک بکند که خدای ناکرده گازشان قطع نشود . 

 

سوال : ما الان خرابی مسیرهای به اصطلاح رساندن گاز به هموطنان عزیزمان که نداریم؟

 

چگینی : نه تمام خطوط پالایشگاههایمان و خطوط انتقال و کمپرسورهای تقویت فشار همه در سرویس هستند حالا شبکه برخی از شهرها قدیمی است مثل مشهد ، سبزوار ، نیشابور این شبکه ها اگر هم یک جایی افت فشار پیدا می کند و یا قطعی دارد این‌ها به دلیل قدیمی بودنشان است چون به قول معروف گرفتگی در این ایستگاهها پیدا می شود مشکلات فنی باعث می شود که یک مقدار اون شبکه های داخل داخلی باید تقویت بشوند .

 

 همه همکاران ما تمام تلاشمان را می کنیم شبانه روز آماده باش هستند در خدمت مردم عزیز ما هستند اگر جایی هم قطعی می شود حتماً تماس بگیرند که همکاران عزیز ما بروند آنجا رفع مشکل بکنند.

 

سوال : به نظر داشتن یک گازی که در منزل باشد با شعله بسیار کم خیلی بهتر از این است که اصلاً گاز نداشته باشیم  نظر شما چیست؟

 

چگینی :بله بسیار مشکلاتش زیاد است. 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.